خانه ی موقتی

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

خانه ی موقتی

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

خانه ی موقتی

بـسْـمِ اللَّه

+ این جا فقط دل می نگارد(جایی برای گفتن نظرات شخصی... )
+مخاطب اصلی پست ها خودم هستم ببخشید اگر حال دل شما هم بود
+میشه واسم دعا کنید؟

ان شاء الله بودن هایم مفید باشد
(برکت زیاد بودن نیست؛جاری و مفید بودن است -طوفانی دیگر در راه است/سید مهدی شجاعی)


جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ق.ظ

این جا برای از تو نوشتن هوا کم است

از باب مهربانی مرا عضو گروهی با مضمون "انرژی مثبت" کرده است.

کنجکاویم گل می کند و صفحه را باز می کنم.

مهشاد نامی پیام داده است: مادرم بیمار است و...

اعضا در جهت همدردی با مهشاد نوشته اند انرژی های مثبتمون(!!!) را واسه ی مادرت می فرستیم.

صفحه را بالا و پایین می کنم

بالا

.

.

پایین

.

.

بالا

.

خیر...

خبری نیست...

اعضای محترم خود را دارای دم مسیحایی و دستان شفا بخش و وجودشان را مملو از پرتوهایی با انرژی آلفا و قدرت نفوذ گاما گونه ای  دیده اند

و

خبری از این که "به درگاه خدا در جهت شفای مادرت دعا می کنیم" نیست که نیست.

نکند معاذالله آن ها خود را ...


یاد برنامه ای میفتم که می گفت هر چه به کائنات بدهی آن را به تو پس می دهد!

از شبکه ی چهار پخش شد ... دو بار.

از همین صدا و سیمای جمهوری اسلامی!!!

اسلامی...

همان اسلامی که می گوید پاسخ برخی از اعمالت را در همین دنیا می بینی و آن هایی که از ظرفیت این دنیا خارج است میرود برای آن دنیایت

همان اسلامی که می گوید انجام فلان کار حلال است بی ثار کار حرام و تاثیرش را بر جسم و جانت خواهی دید

همان اسلامی که می گوید هر وقت حاجتی داشتی دست به دامان خدا شو ...خدا برای تو کافی است

همان اسلامی که می گوید ...

اما

حرف هایی که این ها می گویند شبیه اسلامی نو است
انگار چند شیمی دان و فیزیک دان آمده اند و خواسته اند دین ما را از نگاه شیمی فیزیکی باز نویسی کنند ؛این شده است که افراد دارای انرژی های مثبت و منفی شده اند ...و کار ها هم به دنبال آن ...و همین طور مکان ها


به دنبال این اعتقادات نو هم میشنوی:

*وضو  میگیری ؟

+نه ...این ها چاکراهای بدن است... برای انرژی

*انگشتر عقیق را برای ثوابش دست می کنی؟!

+ثواب! نه عقیق قرمز انرژی مثبت دارد!!!


این دین جدید انگار برای کسانی ساخته شده که با خودشان رودربایستی دارن

از یک طرف به اسلام و موازینش علاقه دارند و از طرف دیگر ژست های روشنفکری جدید و تصورات زشت و سیاهی که برخی با رفتار غلطشان  ازدین و دین داری ساخته اند مانع ازین می شود که خیلی شیک و مجلسی خود را دین دار بنامند


حاصل این می شود که وقتی توصیه ای می کنی باید باب انرژی مثبت داشتن را هم بگویی تا قبول کند !!!



 ...


نظرات  (۲۵)

۱۶ بهمن ۹۴ ، ۰۸:۳۶ مهراد فروتن
بسیار بسیار ممنون 
این متن عالی بود یعنی خیلی 
این دوستان دعا رو انرژی مثبت ترجمه کردن، بد هم نیست.
همان حکایت موسی و شبان دیگه.

پاسخ:
ممنونم که خوندید
قابلی نداشت...
اشکالش این که دنیا را روی مدار خودشون میدونن انگار خودشون می تونن شفا بدهند و خدا رنگی واسشون نداره یه جورایی خودشون را همه کاره ی نظام هستی میدانند
آخه نیت هم مهم دیگه مثلا این که بری امام زاده واسه انرژی مثبت صرف به نظر جالب نیست یا این که...
موسی و شبان فرق داره یکمی به نظرم این فصل شده وصلی نبوده
+خدا از دل همه  خبر داره...
سلام....
نگاهتون زیبا و عمیق بود !

تا حالا ازین منظر به انرژی مثبت و افراد نگاه نکرده بودم...
پاسخ:
سلام خوش آمدید :)

خواهش میکنم لطف دارین
نظر منِ... نمی دونم درست یا نه :)
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۴۳ عماد الدین
امان از مردمان آخر الزمان ...

یاد این افتادم که:
 بر سر امت من زمانی فرا خواهد رسید که از اسلام فقط نامی باقی مانده و از قرآن فقط خط آن باقی خواهد ماند. در آن زمان، مردم مساجد را نقش و نگار کرده و به اصطلاح آباد خواهند ساخت در حالیکه از لحاظ عبادت و ذکر پروردگار خراب بوده و هیچ عابد و نمازگزاری در آن نخواهد بود.
پاسخ:
 یادم هست  زمان مدرسه در کتاب دینی حدیثی داشتیم با این مضمون  که: محکم ترین مردم از نظر ایمان مردمان آخر الزمان هستند پیامبرشان را ندیده اند امام شان در غیبت است و تنها با خواندن خطی از کتاب ایمان آورده اند...

دقیقا...
:(

اتفاقا چند وقت پیش مستند راز رو دیدم،اونجا هم همش حرف اینه که هرچیو خودت بخوای جذب می کنی برا این سوال پیش اومد پس دعا الان جاش کجاست!!!؟؟؟

با خودم گفتم دعا هم نوعی انرژی مثبت دیگ

پاسخ:
امیدوارم نگاه و هدف اون ها هم همین باشه

(اون هایی که اصل این قضیه را راه انداختن بعید میدونم هدفشون این بوده باشه...بیشتر ظاهر ماجرا را موجه کردن انگار...)
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۰۱ خواندنی ها
متن فوق العاده ای نوشته بودین
عالی بود
نمیدونم حرفم درسته یا نه اما از یه استاد شنیده بودم که میگفت اجنه از آتش اند و آتش هم یه انرژیه
شاید اینها که انقد حرف از انرژی مثبت و منفی میزنن یه جورایی میخوان حرف اجنه رو به صورت غیر مستقیم پیش بکشن
بیشتر این حرفا هم از روانشناسای غربی شنیده میشه و توی اکثر فیلمهای هالیوودی که این روزا میبینیم پای ابلیس و جن دیده میشه
پاسخ:
نه بابا ...  شماخیلی لطف دارین.. واقعا این جوری نیست

نمیدونم والا ...ولی در این حد می دونم که هدف استارتر این جریان قطعا خیر نبوده
اینی که شما می گید بعنی پایه ش مثلا شیطان پرستی و اینا میشه ؟؟
:/



۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۵۰ آب‌گینه موسوی
بله!
این هم شکلی از التقاط است، شما بخوان: کُفر! 
پناه بر خدا!
پاسخ:
آخه شکل ظاهری قضیه را این قدر شیک و موجه درست کردن که خیلی از آدم هایی نسبتا معتقد هم درگیر شدن حتی :/
خدا به همه مون رحم کن :/


۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۳۷ آب‌گینه موسوی
بله بله! درست گفتی، کاملاً.
از فتنه‌های آخرالزّمان می‌باشد!
پاسخ:
:/
خدا رحم کن

کسی رو میشناسم که حتی برای اثبات وجود خدا هم دنبال مدرک علمی میگرده...
پاسخ:
بله متاسفانه این روزها دیدم ازین مدل مسائل
البته قطعا همیشه بوده ها اما الان خیلی از بیرون شُبهه پیش میارن، شاید قدیم ها بیشتر از درون دچار شَک می شدن
:/
+قسمت داغون قضیه این که میاد طرف خیلی ریلکس میگه ...
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۴۸ همسر سید علی
سلااام دوستم 
خوبی ؟
اون گروه انرژی مثبت کلی باحال بوده نه ؟ من که با تعارییف شما کلی از دستشون خندیدم ...
ولی در مورد این جمله که گفتی "هر چه به کائنات بدهی آن را به تو پس می دهد!"
به نظر من جمله درستیه ... با این زاویه نگاه که دنیا در رحم عالم آخرته یعنی دو دنیا در درون هم ... مثل دنیای جنین که در درون دنیای مادی ماست ... بر اساس این زاویه نگاه این جمله کاملا درسته ... چرا که مثلا اگر فردی همین الان غیبت کنه ... دقیقا همین الان داره گوشت برادر مرده اش رو می خوره ... پس تو هرچه به کائنات بدهی آن را به تو پس می دهد ... نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه ...
می دونی اینکه می گن وضو بگیری ... داری انرژی مثبت از طریق چاکراه های بدن جذب می کنی یک جزئی از بدنه ی کلی وضو ... یعنی اگه از این منظر نگاه کنی حرف درسته ولی اینکه تمامیت وضو به معنای جذب انرژی مثبت از طریق چاکراه های انرژی است ... این اشتباهه ... چون قسم دوم پذیرش امر دینی رو مبتنی بر پذیرش یه امر علمی کردی ... و خب علم تکذیب پذیره ... ولی به نظر من گفتن این مسیله های چاکراه های انرژی برای انتقال مفاهیم دینی بد نیست در صورتیکه اگر مسیله علمیش رو گفتی بگی که یه جز کوچکی از حقیقت بزرگ وضو می تونه باشه نه همه اش ... 
به خاطر همین موافق نیستم که بگیم گفتن این مسائل یه جور دین جدید و مدرنیه ... 
شرمنده جسارت نمودیم در محضر استاد ....
عذر خواهی ام ....
:(

پاسخ:
سلااااااااااااام :**
قربونت برم عزیزم
به به چ تحلیل زیبایی دلم واسه کامنت هات تنگ شده بود...
منم میگم خیلی جالب و زیباست  ؛اما این که نیت ها این جور میشه خب میزنه کارو نابود میکنه دیگه ... نمیکنه؟ نیت مهم

واسه همین مطابقت ش با دین که این قدر طرفدار داره
حب آخه مثلا دین همون انرزی منفی که به کائنات میدیمو میگه گناه بعد ما ترکش میکنیم واسه رضای خدا نه واسه این که کائنات بهمون برنگردونه 
من میگم مشکل این انرژی مثبت منفی این که نیت را خراب کرده ...

:دی خواهش می کنم فرزندم :))
من دبیرستانی بودم این انرژی ها رو به اسم عرفان میخواستن بدن به خوردمون.
تازه هنوزم وقتی میگم این چیزارو قبول ندارم انگار فحش دادم بهشون :))
پاسخ:
آره ... میدونم چی میگی :))
عجیب مقیدن به موازینشون !اگه اعتراض کنی به جرم انرژی منفی داشتن دورتو خط میکشن!
بیچاره اونهایی که به این عرفانهای کاذب دل می بندند!
پاسخ:
آخه می دونید هیچ کسی به این تیپ مسائل به دید عرفان نگاه نمی کنه متاسفانه
ظاهر مسئله ش هم خیلی با موازین اسلام نزدیک و مشروعیت داره
تنها کاری که انجام داده دنیا را از مدار الهی آورده روی مدار خود !! (که البته کم کاری نیست )
خیلی از افرادی که من دیدم درگیر شدن نسبتا مذهبی و مقید به موازین اسلام هستن اما...

خدا به همه مون رحم کن...
:/


۱۶ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۵۸ ام اسی خوشبخت
سلام
متشکرم برای این نگاه دقیق :)
پاسخ:
سلاااام ...بسی ذوق بنمودم با دیدن کامنتی از جانب شما :)
قابلی نداشت ... امیدوارم درست باشه :/
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۴۳ مهدی ابوفاطمه
احسنت
به دقتتون
خیلی ها فریب همین مثبت اندیشی ها رو می خورن
موفق باشید
پاسخ:
سلام ... خوش آمدید
خیلی ممنون
ان شاءالله درست باشه دیدگاهم
مثبت اندیش بودن بد نیست نیت مثبت اندیش بودن که داره بد میشه
هم چنین ممنون

شاید اون موقع پیامبر یا امامان دیگه نمیتونستن به مردم بفهمونن که چاکرا چیه، انرژی مثبت چیه
شاید برای اینکه مردم راحت تر بپذیرن میگفتن ثواب داره
اینکه الان دلالیل علمی برای اون حرفها و توصیه ها پیدا شده
و اینکه صد در صد درست بودن اون توصیه ها و الان با علم و آگاهی بیشتر بهشون عمل میشه
این بده؟!
پاسخ:
این قسمت هایی که شما بهش اشاره کردی اصلا بد نیست
بد قضیه اون وقت که به چیز های مثبت فکر می کنیم به جاهای پر از انرژی مثبت میریم
کارهای منفی انجام نمی دیم  و...
همه و همه واسه این که انرژی های منفی را ازخودمون دور کنیم... نه برای این که رضایت خدا را جلب کنیم و بخواهیم بهش نزدیک بشیم
اینی که بعد از 1400 سال تازه به بخشی از دلایلی علمی برای موازین اسلام ناب رسیدن دلیل نمیشه که محدود بشه به همین ها
قطعا فراتر از این چیز هاست
قطعا چاکرا بودن محل وضو دلیل خیلی خیلی کوچکی از دلایل وضو
یا دلیل قبله بودن کعبه یا اصرار دین بر حلال خواری و...
این ها اطاعت ما ها از خدا را هدف قرار دادن و نیت هامون
خیلی از کارها را ما دلیل شو نمی دونیم اما دین از ما میخواد و ما به خاطر اطاعت از خدا باید انجامشون بدیم
...

آره چقد خوب نوشتی
من خیلی بهشون اعتقاد دارن
واقعا که اینا قبلا در اسلام اومده
اما جالب اینکه بعضیا همینم قبول ندارن ومیگن توهمه:|
پاسخ:
قربونت عزیزم
منم قبول دارم ...اما میگم این ها جز خیلی کوچکی از دلایل ش ...بعدم حس می کنم خیلی هاش هدف خوبی پشتش نیست البته از سمت استارترهاش


سلام
بله دقیقا.
این روزها نمونه هاش فراوونه.
خیلی ها یه جور با کلاسی می دونن!
پاسخ:
سلام
:((
متاسفانه
چی بگم والا ...
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۰۲:۵۷ دختر ـــَ ک
به نظر من حتی اگه شده با نامِ انرژی مثبت و هرچیز دیگه بخوان قبول کنن چه اشکالی داره. شاید کلیشه ای باشه اینی که میگم ولی مهم اینه ما کارهای خوب انجام بدیم حالا به هر مدلی که بخوایم نام روش بزاریم. انرژی مثبت یا هرچیز دیگه ای. تو اون گروه هم شاید هرکسی که گفته انرژی مثبت بفرستیم همون زمان توی دلش از خدا خواسته باشه ولی لزومی ندیده که داخل اون گروه تایپ کنه.
به هر حال این انرژیه هست. از همین انرژیه هست که وقتی یه کار خوبی صورت بگیره دل آدم آرامش میگیره و یه حس خوب میاد سراغت. حالا من خیلی در مورد دین یا حتی از نگاهِ به قولِ همین افرادی که گفتی از انرژی و اینا سر در نمیارما، در کل منظورم بود هرکس به یه شکل اعتقاد داره. این تفاوت شکل به این معنی نیست که چون فرضا خدا رو با یه نامِ دیگه میشناسه پس آدم معتقدی نباشه.
بازم این نظر من بود. شاید اشتباه باشه.
پاسخ:
اگه دین دیگه ای داشتم خودم قبولش داشتم زیاد ...خودم من زیاد تو روزمره هام از کلمه ی انرژی مثبت و منفی استفاده می کردم تا چند مدت پیش... اما نه به این معنایی که الان هست ....اما این که این ها تا این حد درش غرق شدن که همه ی کارهاشونو به این نیت انجام میدن که انرژی مثبت بگیرن یا از انرژی منفی نگیرن منو به فکر انداخت مثلا این که به یه بنده خدایی گفته بودن فلان ساعت بشین روی دردت تمرکز کن ما برات انرژی می فرستیم! اونم حالش بدتر شده بود !
نیت کارها مهم خیلی مهم ...این که کارهات فقط واسه نزدیکی به خدا باشه

خب منم یه جایی از پست اینو گفتم که :از یک طرف به اسلام و موازینش علاقه دارند و از طرف دیگر ژست های روشنفکری جدید و تصورات زشت و سیاهی که برخی با رفتار غلطشان  ازدین و دین داری ساخته اند مانع ازین می شود که خیلی شیک و مجلسی خود را دین دار بنامند

آخه من میگم چرا این جور ؟ چرا دل و زبونشون یه چیز نیس؟
چرا با خودشون رودربایستی دارن ؟
چرا نیت کارهای خوب شونو خراب می کنن؟
این ها هم نظر من نمیدونم درست با نه...


۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۲۳ مردی بنام شقایق ...
سلام

تو یه سنی تو جوونی منم تو همین جو بودم!

سعی میکردم واسه قوانین دین دلیل علمی بیارم تا بقیه رو قانع کنم!

بعد فهمیدم خیلی عقبم!!!

انرژی مثبت بفرمایید(همون التماس دعا خودمون!)
پاسخ:
سلام
آخه ظاهرش موجه  خیلی
از چی عقب بودید ؟

:) اگه قابل باشم حتما ...هم چنین
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۴۲ آب‌گینه موسوی

کوثرجان؛ نظراتِ عکس را چرا بستی؟ خیلی خوب بود. :)

آن مستند را هم ندیده‌ام، ممنون برای معرّفی.

پاسخ:
آخه عکس بود :) نوش جان :) لینک نقاش عکس هم هست :)
جونم بفرمایید عزیزم ؟
منم از قسمت 5 دیدم باحال بود گفتم به دوستای با دقت و مهربون مثل شما معرفی کنم :)
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۱۳ آب‌گینه موسوی
قربانت. :)
پاسخ:
ما بیشتر;)
سلام
1-تشکر از سرزدن شما
2- جواب سوالتان را در پست نوشتم
3- نظر خواهی بالا باز نبود. نه ندیده ام. کلا خیلی کم اهل تی وی ام. برادر بیچاره ام به سبب علاقه ی تاریخی من یک دی وی دی سریالی ایرانی تاریخی را برایم آورده و الان چند سال است حتی ان را از پلاستیکش در نیاورده ام. یعنی کلا توفیق دیدن فیلم که می تواند مزایای بسیاری داشته باشد ا من سلب شده است. هیچ معلولی بی علت نیست. ببینم چه خلاف کبیری مرتکب شده ام این توفیق کماکان نصیبم نمی شود.
4-مطلبتان و بیشتر نظرات پست و جواب هایتان را خواندم. عقل نداشته ی من به این چیزها قد نمی دهد. پس نظر ندهم بهتر است.
پاسخ:
سلام
1.من از شما ممنونم
2.ممنون؛ دیدم ولی باید چند بار دیگه از رویش بخونم تا تجزیه شود :)
3.توفیقات بیشتر نصیب تون شده در عوض :)
4.ای بابا شکسته نفسی نفرمایید ...خودم گاهی حس میکنم بهتر نگم ...ننویسم ...
ممنون
چی بگم والا! واقعا ندارم چیزی که بگم! در جهل مرکب ابدالدهر بماندم..
پاسخ:
اختیار دارین ...نفرمایید :)
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۵۱ مردی بنام شقایق ...
از همه چی

آدم هر چی علمش بیشتر میشه بیشتر میفهمه که هیچی نمیفهمه!!!

هر چی جلوتر رفت نواقص توجیهات علمی بیشتر تو چشمم اومد!

ازنگاه تک بعدی به پدیده ها نجات پیدا کردنم.

از قید و بند توجیهات صرفا علمی کمی خارج شدم.

همه اینا باعث عقب موندگی فکریم شده بود. نمیذاشت به چیزای بزرگ و خوب فکر کنم.

به اصل زندگی!
پاسخ:
این که آدم ها وقتی بیشتر میخوان بدونند میشود مقدمه ی ایمانشون شاید
و ایمان تعبد به همراه ش میاد
و یقین
پس دیگه نیازی نمیشه که بخواد بیشتر بپرسه بیشتر بدونه چون به اون چیزی که می بایست رسیده...

نمیدونم ...
ممنون
:)
پاسخ:
:)

+سلام خوش آمدید
این مطلبی که نوشتید از تهِ دل حقیر بود.
چقدر رواج یافته این روزها این مزخرفاتی که حق و باطل را قاطی می کنند و میدهند به خورد عوام.
از همان راز شبکه 4 بگیر تا کتاب های نمی دانم برایان تریسی و رندا برنی که در زندگی شخصی خودشان مانده اند و می آیند برای شیعه عثنی عشری نسخه می پیچند تا فلان مجله سبک زندگی و کلاس های مهارت بهمان استادی که با چسباندن چند تا آیه و روایت به این مهملات به آن وجه دینی می بخشند و کرور کرور پول به جیب میزنند.
بله عالم بازتاب اعمال ما را به خودمان برمیگرداند اما اگر این نگاهی باشد که صرفا قدرت هستیِ بی جان را در سرنوشت خودمان دخیل بدانیم میشود شرک، می شود حماقت. اما اگر این را از سنت های الهی بدانیم که در عالم جاری کرده میشود عین بندگی. اینکه ما با چه نیتی کار میکنیم، فکر میکنیم،حرف می زنیم،... مهم است. نیت مهم است. اصلا انگار فقط نیت مهم است. حتی اگر فکر و عمل درستی داشته باشیم اما اگر نیت غیر آن چه که باید باشد باشد هبط میشود هر کاری که کرده ایم، پوچ میشود، غبار میشود.
اینجاست که اگر کسی دانه ای خرما انفاق کند اما فقط برای خوشنودی خدا باشد ارزش و سنگینی اش بسیار بسیار بیش از آن فضل و بخشش چند میلیارد دلاری است که نمیدانم مثلا بیل گیتس یا فلان میلیاردر شناخته سده میکند اما هدفش نه حتی ریا و عوام فریبی است که برای دل خودش است برای ارضا نفس خویش است نه پروردگارش.

+ببخشید نمیدانم چه شد که به بحث به این جا کشید عذر خواهم...
پاسخ:
سلام خوش آمدید.

اختیار دارین.
هستن افرادی که به راحتی تحت تاثیر قرار میگیرن چون به باور رسیدن؛ شاید همه ش به خاطر فکر نکردن باشه اتفاقا کتاب قورباغه ات را ببوس را داشتم چند روز پیش می خواندم دیدم جمله هاش بد نیست ...حتی خیلی هم خوب، مثل خیلی کتاب ها هم سبکش اما مشکل همشون این که دنیا را از مدار الهی میارن روی مدار خود ...

 تحلیل جامع ، کامل و دل نشینی بود، یه جورایی انگار جمع بندی پست +کامنت ها و من ازین بابت از شما واقعا ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">