خانه ی موقتی

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

خانه ی موقتی

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

خانه ی موقتی

بـسْـمِ اللَّه

+ این جا فقط دل می نگارد(جایی برای گفتن نظرات شخصی... )
+مخاطب اصلی پست ها خودم هستم ببخشید اگر حال دل شما هم بود
+میشه واسم دعا کنید؟

ان شاء الله بودن هایم مفید باشد
(برکت زیاد بودن نیست؛جاری و مفید بودن است -طوفانی دیگر در راه است/سید مهدی شجاعی)


جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ب.ظ

زن=مرد؟!

با دیدِ فمینستی وارد رشته ام شدم 
با رویای سر ساختمان رفتن آن هم با چادر و کلاه مهندسی...رویایم وقتی تشدید شد که فلان بازیگرِ خانم را عینا با همین شرایط در فیلمی دیدم! همانی که بعد ها رفت آنور و جز اولین نفراتی بود که کشف حجاب کرد 
قبل ازان دوستش داشتم و الگویم شده بود ولی وقتی او را آن گونه دیدم فقط برایش تاسف خوردم... 
اما کماکان در ذهنِ خودم یک مهندسِ طراح بودم که سر ساختمان می رفتم و به کارگران تذکر می دادم از آن مصالح استفاده نکنند و آن قسمت را درست بسازند!

با دیدِ فمینستی زندگی می کردم!
به هیچ عنوان حاضر نبودم خودم را ضعیف نشان دهم! اصرار داشتم کارهای سختِ خانه  
مثل پاک کردن پنجره ها، درآوردنِ پرده و گذاشتَنَش، بازکردنِ در شیشه های مربا را  که خواهرم و مادرم توانایی انجامش را نداشتند، انجام دهم! و اصلا به رویِ خودم نمی آوردم که کشش و تحملِ این کارهای سخت را ندارم! برعکس خوشحال بودم از این که همپای برادر و پدرم کارِ سخت انجام می دهم!

حتی با دیدِ فمینستی غذا می خوردم!!! 

از این که به من بگویند مثل مردهاست لذت می بردم و احساس می کردم این فاصله ای که بین زن ها و مردهاست را شکستم...! و دیگر ضعیف نیستم!

زن هایی که فقط و فقط کار خانه انجام می دانند یا آن هایی که عشقشان ساختن گل چینی و سفره آرایی و بافتنی بود را همواره مذمت می کردم
گاهی وقت ها با خودم کلنجار می رفتم که واقعا علاقه ای به کارِ خانه ندارم یا صرفِ این که کارِ خانه را بی ارزش می بینم حتی در ذهن به سمتش نمی روم؟!

فکرِ اینکه چرا اسلام کارِ نچسبِ خانه را به زن سپرده و کارِ جذابِ بیرون را برای مرد گاها همه ی ذهنم را مشغولِ خودش می کرد!

از زندگی ام راضی نبودم با همه ی کارهایی که برای قوی نشان دادنم می کردم باز هم در خلاء پوچی دست و پا میزدم!

معمولا کسانی که با شرایطی مثلِ من زندگی کرده اند وقتی زمانِ ازدواجشان می رسد  با همه ی تمایلاتی که خدا برای زن ها و مرد ها برای تکاملشان و ازدواجشان قرار داده یک حالت تدافعی به خود می گیرند و با صدای بلند در درونشان می گویند ازدواج همه ی آمالِ یک زن نیست! و بعد هم که بپرسی که همه ی آمال یک زن چیست؟ دقیقا تعریفِ دقیقی برای ارائه ندارند! فقط شاکی از بی عدالتی در مساواتِ زن و مرد هستن!

باید ببینیم اصلا در بحثِ بین زن و مرد مساوات معنی می دهد؟!
خداوند هرکس را با شرایطِ آفرینش و ویژگی های ذاتی مخصوص به خودش آفریده و اصولا این قیاس کاملا اشتباه است. یک زن باید خودش را با اصلِ وجودی اش قیاس کند و یک مرد هم به مراتب خودش را با آن چیزی که باید باشد!

نتایجِ تمامِ تفکراتِ من شد کسی که بخشی از زندگیش را گذرانده بدون آنکه هنری بلد باشد! بدون آنکه بداند کجایِ زندگیش ایستاده و حالا بخاطرِ چه کاری باید خودش، خودش را تایید کند؟!(خیلی ها مثل من دائما دنبالِ رضایتِ درونی از خودشان هستن قبل از اینکه نظرِ دیگران برایشان مهم باشد)

من فکر می کنم در دنیای امروز خانواده ( که کوچکترینش متشکل است از زن و مرد ) هویتِ حقیقی اش را گم کرده و باید بازیابی اش کند.زن و مرد ابتدا باید به درکِ درستی از ساختار وجودی شان برسند و بعد طبق آن ساختار، زندگی شان را بسازند!

خداوند زن و مرد را کنار هم آفریده. زن + مرد= سبکِ زندگیِ اسلامی! 
باید به این جمع رسید تا به ایده آل و آرمانِ اسلامی یک زندگی با سبکِ اسلامی اش رسید.





*برنامه های تلویزیون همان هایی نیست که در ظاهر نشان می دهد!! 
تقریبا پشتِ همه ی فیلم ها و القائاتی که به ما می شود، یک فکر ،یک ایجادِ الگو** خوابیده! تلاش برایِ این که تو را از اصلِ خودت جدا کند، خوابیده!
فیلم های زیادی به یاد دارم که در آنها زنِ خانه*** (زنی که طبقِ آفرینشش زندگی می کند)دیده نمی شود و زنِ بیرون (زنی که کمبود ها و نداشته هایش را در خلقتِ مرد جستجو می کند)دائما مورد تایید جمع است!

** اگر ما واقعا معتقد هستیم شیعه ی امیرالمونین هستیم و باید ائمه ی معصوم الگویمان باشند چرا خودمان را دور بزنیم؟ مستقیما به ائمه برای پیدا کردنِ مسیر مراجعه کنیم.  وقتی به روایاتِ موجود از زندگیِ حضرت زهرا مراجعه کنیم کاملا می توانیم به درکِ درستی از زندگی خودمان،ساختارِ وجودی مان و سبکِ زندگیمان برسیم!

***نه من با کارِ بیرونِ زن مخالفم و نه اسلام! اصل حجاب برای زن در حالی در اسلام مطرح می شود که زن در مقابلِ مردِ نامحرمی باشد و این یعنی اسلام مخالفتی با کارِ بیرونِ زن ندارد! زن خودش باید به این درک برسد که چه کاری مناسب روحیاتش هست...




+شب قدر است.قدر و اندازه ی خودمان را پیدا کنیم.

+لطفا برای من و کوثر عزیز دعا کنید.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۴
:: حسینی

نظرات  (۱۹)

سلام
شاید سالها من نیز همینطور فکر میکردم اما وقتی که وقت ازدواج شد فهمیدم همان فطرت زنانه ام را بیشتر دوست دارم و در نتیجه وقتی که همسرم اجازه کار بیرون از خانه را نداد،اصلا مخالفت نکردم.هر چند که دلیل اجازه ندادنش این فلسفه ای که ما داریم نبود ولی مخالفت نکردم.
البته الان هم شاغلم ولی فکر کنم شغلم شغل مردانه ای نیست برعکس از طرف خانمها بهتر انجام میشود.
پاسخ:
سلام
طاعات و عباداتتون قبول
 چه خوب که نهایتا آنچه باید میشد شد
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۵:۴۰ من انقلابی ام
بسیار عالی
پاسخ:
تشکر
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۰ نجمه خانم
تشریف بیارید وب بنده 
پاسخ:
چشم
امیدوارم روزی برسد که دختر خانم ها و آقا پسر های جامعۀ ما، جدای از آموزه های غیر الهی و بی توجه به تأثیرات رسانه ای، تکامل وجودی شان را نشان دهند و هنر زندگی مشترک و جامعه سازی با الگوی اسلامی را داشته باشند..
پاسخ:
ان شاءالله
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۷:۲۶ کوثر متقی
به نظر من دلیل این تفکرات که شما داشتی و خیلی های دیگه از زنان ایرانی دارند و لابد خواهند داشت  فرهنگ ایرانی و بحث مرد پرستی
این که قدیم ها همیشه زن ها به زور کنج مطبخ نگه داشته می شدن و فقط بچه میاوردن و ... باعث شد صد سال بعد زن ها برای گشایش عقده ها هذ آن چه ازش منع شده بودن را انجام بدن
تا بگن ما چیزی کم نداریم از یه مرد
واسه این که مرد موجود کامل و این طرز فکر هنوز تو ذهن خیلی ها مونده و....

حرف بسیار است  ...
پاسخ:
حرفت کاملا درسته ولی من تو خونه ای زندگی کردم که آزادی نسبی وجود داشت.مادرم مدیر مدرسه بود(یعنی ایرادی برای بروز تو محیط بیرون برای ما وجود نداشت ) قاعدتا من شخصا برای عقده گشایی این تفکر رو نداشتم. 
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۸:۲۵ میثم علی زلفی
پست خوبی نوشتید
لااقل برای ینده جالب بود.

دوست دارم توجه شما را به یک نکته معطوف کنم. اما قبلش بگویم شاید چون چند سالی است روی بحث فطرت کار می کنم حساس شده ام.
اینکه می گویید کار مناسب با فطرت منظورتان چیست؟ تقریر همین حرف بسیار مهم است.
یا خانم محترمی نوشته اند فطرت زنانه ام.
متاسفانه باید بگویم فطرت از واژه های ناشناخته و پر استعمال است حتی در میان حوزویان! در حالی که به قول شهید مطهری در کتاب فطرت، فطرت از ام المسائل اسلام است.
پاسخ:
من فکر میکنم فطرت همان ذات وجودی یک شخص است
هرکاری که با روحیات زن مناسب باشه در راستای فطرتش هست.مثلا رفتن روی چهارپایه های بزرگ چرخدار برای پاک کردن شیشه های ساختمان چند طبقه مناسب با فطرت زن نیست.
و اما نکته ی شما؟ و توضیح درست از فطرت را روزی مان کنید
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۸:۴۲ برمودای خیال
البته بانوانی که زمینه ازدواج شان فراهم نشده به دلایلی! شاید نتوانند مصداق نتیجه این پست باشند. و همان مجبورند که مثل مرد ها بیرون کار کنند. و مثل زنان خانه دار نباشند!
پس ازدواج کنید :)

+البته بنده کلاً با تفکرات فمنیستی و مطالباتی که خواهند داشت مخالفم.
پاسخ:
من کار مثل مردهارو قبول ندارم حتی به قیمت دیر شدن ازدواج...
:) سلام پستتون حرفی واسه گفتن نذاشت.منم براتون دعا میکنم.از شما هم التماس دعا دارم.یاحق
پاسخ:
سلام
طاعات قبول
تشکر
دعاگو هستم
۰۴ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۱ میثم علی زلفی
آنقدر که نقدا می توانم بگویم این است که فطرت زنانه و مردانه ندارد و وجه مشترک انسانی است. فطرت دلیل و راهنمای انسان به سمت تعلیم وآموززش های انبیاست و یکی از ملاکهای دینی بودن هر کاری انطباق آن با فطرت است و بر عکس
پاسخ:
ممنون.شاید از کلمه ی روحیه استفاده کنیم بهتر باشه
سلام
از زاویه ی خیلی خوبی بحث رو شروع کردید و به جای خوبی رسوندید.
این شب ها ملتمس دعای خیرتون هستم
پاسخ:
سلام
الحمدلله
همیشه از عنایت خداست
دعاگو هستم
۰۵ تیر ۹۵ ، ۰۷:۱۲ کوثر متقی
فکر کنم منظورمو بد گفتم :( ببخش
یعنی به دنبال صحبت های شما میگم تی وی ارزش زن را اسلامی وار نشون نمیده و تنها مظهر اسلام همون حجاب که زن ها دارند در فیلم ها ...و بعد هرکاری دوست دارن انجام میدن... مثلا یه مدتی یادمه زن هایی که کارهای بدنی سخت و شغل های مردانه داشتن را به عنوان زنان موفق نشون می دادن
این که خودم من هم یه برهه ای از زندگی حس می کردم دونستن کار فنی برای خانم ها لازمه اما بعد خوشم نیمد و دیگه م نخواستش همش به خاطر این بوده که گوشه ی ذهنم مرد موجود کامل و ایده آل عالم امکان بود و زن و این که نمی تونه کار های سخت بدنی را انجام بده به خاطر ضعفش همیشه بد و کم میدونستم
اما جلوتر که رفت و با فلسفه ی خلقت زن آشنا شدم زن بودنم را با همه رنج های مازادش دوست تر داشتم و همه ش به خاطر همینی بود که شما گفتی یعنی الگوهامو آوردم روی معصومین و اسلام

ببخش پرحرفی کردم :)
موفق باشی بانو :)
پاسخ:
پرحرفی نکردی ''عالی گویی'' (بمعنی عالی گفتن) کردی
سلامت باشی
یک مفهوم و لایه ای از اندیشه و حرف و هدفی خاص زیرِ این کلمات بود که اون رو قبول داشتم :)
اما کلمات و جملات رو نه!
من قبول ندارم که اگر کسی میخواد طراح ساختمون بشه یا کارهای مردونه رو هم خودش انجام بده فمینیستی زندگی میکنه یا از فطرتش دور شده یا هرچی!
کسانی که عشقشون گل چینی درست کردنه لزوما بر مبنای فطرت زنانه زندگی نمی کنن!
اینها ناشی از خصوصیات خودِ آدمهاست نه زن یا مرد بودنشون.
البته دوباره تاکید میکنم که یک مفهوم و لایه ای از اندیشه و حرف و هدفی خاص زیرِ این کلمات بود که اون رو قبول داشتم :)
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
خیلی ها که تمایل دارن کار مردونه کنن لزوما ممکنه فمنیست نباشن ولی در درونشون دنبال اثبات برابری بین زن و مردها هستن! و ناراضی از شرایطشون!

باورتون میشه من منتظر شنیدن این نظر بودم؟ البته با نقد های  خیلی بیشتر نه اینقدر نرم!
سلام بر نویسندۀ خوش قلم و خوش فکر خانم متقی خودمان و دوست همفکرشان! خانم حسینی
خانم متقی من همین که عنوان را دیدم و چند خط را خواندم دیدم از همان مطلب هایی است که خواندنش مورد پسند من است و مرا به فکر وا می دارد و من از این حالت پسند و تأمل، خوشحال می شوم و چون نمی خواهم این دو سه روز خوشحال بشوم مطلب را نمی خوانم. سیو می کنم بعدا می خوانم.
اما پیشاپیش تشکر می کنم از شما.
ان شاء الله که شب های ما شب قدر باشد و شب دشمنان مولا علی شب قبر باشد.
پس از دعا برای حضرت صاحب الزمان و صاحب لیلة القدر، و دعا برای خویشان و بستگان و اقرباء، برای خواستۀ دل ما هم دعا بفرمایید لطفا/
ما هم حتما انجام وظیف می کنیم چنانکه دشب در حرم حضرت معصومه به نام برای سیصد نفر! از جمله حضرتعالی هم دعا کردیم و اجابتش ان شاء الله با خدا.
پاسخ:
سلام بر شما سپاس از لطف و تشویق های همیشگی تان
 خانم حسینی زحمتشو کشیدن جناب نجفی ؛ بله الحمدلله حق مطلب ادا شده به نظر من هم
:)   
چه دعای جالبی! ان شاءالله!
اگر قابل باشم حتما
سپاس فراووان نمی دونم چطور تشکر کنم

۰۶ تیر ۹۵ ، ۰۱:۵۴ همسر سید علی
سلام
کلا ما آدمها چه از نوع ایرانیش چه از نوع غیر ایرانیش درگیر دومینوهایی هستیم که جامعه برامون تعریف کرده ... 
ولی با این حال معتقدم که بعضی از کارها که مختص خانمها بیان شده و یا بعضی کارها که مختص آقایون بیان شده هم اینقدرها هم جنسیتی نیست ... و خیلی وقتها انجامشون از طرف جنس مخالف هم به خاطر بیان برابری بین زن و مرد نیست ... 
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون
قبول دارم حرفتون رو
۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۲:۲۳ آب‌گینه موسوی

بله!

یکی از روضه‌هایی که همیشه می‌خوانم، با آن‌که خودم شاغل و معلّم هستم، همین است. 

با نکتۀ رسانه هم بسی همراهم. خیلی فاجعه است که یک خانمِ مهندسِ معدن را در یک برنامۀ تلویزیونیِ پُربیننده به عنوانِ یک الگو و یک زنِ نمونه معرّفی کنند و او هم از مشقّاتِ کار و رفتن در عمقِ فلان قدر در زمین و حشر و نشر با کارگرانِ مرد با افتخار حرف بزند! وامصیبتاه!

همین را تعمیم بده به همۀ برنامه‌ها، نگاه‌ها...

پاسخ:
دقیقا میخواستم اشاره به برنامه ماه عسل هم بکنم چون متن طولانی شد صرف نظر کردم...
این الگو سازی هایی که تو صداوسیما برای ما و نسل ما میشه هیچوقت  امکان درست شدن داره؟!
ساخت فیلمی ایده آل! میرسه اون روز؟
و بعد هم
 توصیه کنیم برای بهبود بخشیدن به زندگی اسلامیتون فلان برنامه یا فیلم رو ببینید؟!!!
۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۳:۵۰ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
یاد ی مطلبی افتادم
الان کپی میکنم:)


#رصد_وبلاگی
rochak.blog.ir

شاید از اولین شبهاتی که بین مردم دهان به دهان چرخیده بود، برابری زن و مرد بود (شاید هم هست!).....از بکاربردن زیرکانه ی کلمه ی "برابری" و مصادیق اشتباهش که بگذریم،به عقیده ی من ، کسانی که برابری زن و مرد را در تمام جزئیات در بوق و کرنا می کنند، درست مثل اینست که بخواهند با میز به جای پارو ، در آب حرکت کنند یا به جای صندلی روی میز بنشینند یا نردبان را بیاورند پشت میز و به جای صندلی بگذارند با این توجیه که، همه ی اینها، از چوب ساخته شده اند و با هم فرقی ندارد...این عزیزان از "هیئت" این اشیاء غافلند، که تفاوت در هیئت و ساختار، باعث تفاوت در خاصیت می شود...هر وقت شما توانستید با صندلیتان پارو بزنید،من هم می آیم صف مقدم برابری تام و کامل زن و مرد!

********************
کانال فرهنگی انقلابیست

❇️@EnghelabistCh
پاسخ:
خیلی عالی بود مطلبی که زحمت کشیدید و روزی مان کردین
در جوشن کبیر یک عبارتی هست که می گوییم

" یا کٓریمٓ الصَّفْح "

▪️معناش خیلی جالبه :
یک وقتی یک کسی تو رو می بخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یک جوری نگات می کنه که تو می فهمی هنوز یادش نرفته یک جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره.

ولی یک وقتی، یک کسی تو رو می بخشه و یک طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.
اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.

و خدای ما اینگونست...
از صمیم قلب می گویم
"یا کٓریمٓ الصَّفْح"

التماسِ دعا
پاسخ:
متقی  : چه زیبا ممنونم ازت :*

محتاجیم به دعا
با سلام
و آرزوی تقدیرات نیکو برای همۀ هستی در این شب قدر سال 95.
یا علی
پاسخ:
کوثر متقی :سلام
ان شاءالله
التماس دعا
سلام بانو خوبی ان شاءالله ؟ طاعات قبول .

پاسخ:
کوثر متقی :سلام عزیزم الحمدلله.شماخوب هستین؟
قبول حق ان شاءالله برای شما هم قبول باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">