خانه ی موقتی

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

خانه ی موقتی

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

خانه ی موقتی

بـسْـمِ اللَّه

+ این جا فقط دل می نگارد(جایی برای گفتن نظرات شخصی... )
+مخاطب اصلی پست ها خودم هستم ببخشید اگر حال دل شما هم بود
+میشه واسم دعا کنید؟

ان شاء الله بودن هایم مفید باشد
(برکت زیاد بودن نیست؛جاری و مفید بودن است -طوفانی دیگر در راه است/سید مهدی شجاعی)


چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۴۰ ق.ظ

کهنه عروس

شما هم شنیده اید که دوران عقد بسیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــار شیرین است؟

دروغ است آقا جان دروغ است !!!

می گویند که ملت تشویق به ازدواج شوند لابد!و نترسند 

یا شاید برای دوران عقد های گذشتگان بوده است که یکدیگر را با آقا و خانم خطاب می کردند و گاهی با اجازه پدرشان به رستوران می رفتند و گاهی عروس مهمان خانواده ی داماد میشد و گاهی داماد مهمان خانواده ی  عروس همین و بس (تعاملات بسیار محدود)1

 

 

به نظرم آن هایی که دوران عقد را شیرین می دانند دلیلش مسئولیت بسیار کم  این دوران و در عین حال آمدن پرنس یا پرنسس رویا ها در زندگی است !!!2

 

نمی دانم آن هایی که این سخن گران بار را فرمودند (عبارت مذکور در ابتدای پست) لحظه ای پیش خودشان این فکر را نکردند که وقتی این نو عروس یا نو داماد با سختی در عین شیرینی مواجه شود یهو سنکوپ می کند و فکر می کند که لابد فقط برای او این جوری است چون از همه فقط شنیده است که دوران عقد بسیار شیرین است و اگر اندکی اهل فکر نباشد خیال می کند شیرینی یعنی شیرین مطلق و تلخی با شیرینی در تناقض است .

 

به شخصه به همه ی دوستان نو عروسم اعلام کردم که ای عزیز دل بدان و آگاه باش که سختی های بزرگی پیش خواهد آمد ...اصطکاک اول زندگی زیاد است و تو و همسرت باید هم قدم و استوار زیر بار فشار ها تاب بیاورید تا صیقل بخورید زیرا که هر دو از دو خانواده و دو فرهنگ مجزا3 با هم پیوند خورده اید و برای استحکام پیوند باید خلل وفرج این رابطه از بین برود یا محدود شود پس در لحظه های مواجه با مشکل نترس و ادامه بده 

آن ها هم به پیر خود اعتماد کرده-نه همشون- و بعد از سپری شدن دوران عقدشان حتی تشکر کردن!!! 4

 

یه پیشنهاد دیگه ی من به دوستان نو عروسم این بوده که در دوران عقدتان هر ماه یک روز را انتخاب کنید و هم دیگر را نقد کنید (در طول ماه چیزی نفرمایید که اوقاتتان تلخ نشود) این راه برای شناخت یکدیگر بسیار مناسب است و بعد که رفتید زیر یک سقف و زندگی را شروع کردید نتیجه ی این یک روز در ماه ها را خواهید فهمید.

 

با همه ی سخن های رفته باز هم اعتقاد بر این است که دوران عقد شیرین است!      

اما اگر با آگاهی و آمادگی آغاز و سپری شود پایه های زندگی محکم بنا می شود  این ها را گفتن که بلند مدت را نگاه کنید ... همسر شما قرار است بشود شریک زندگی شما ان شاءالله تا ابد بشوید زوج دنیا و آخرت هم دیگر نه یار دو روزه ...かわいい男の子&女の子(*/□\*) のデコメ絵文字 

 

نکته : این پست برای نو عروس دامادهایی کار برد دارد که در دوران جوانی (زیر 25 سال) ازدواج کرده اند و از طریق خواستگاری با یگدیگر آشنا شده اند

لطفا دانسته قدم در این راه شیرین ،مقدس و پر رنج بگذارید...

یا علی 

 


1 به گمانم هنوز هم در برخی از شهر ها و خانواده ها اوضاع بر همین منوال پیش می رود 

اگر شخصی مسئولیت پذیر باشد می داند از زمانی که به سوال" آیا وکیلم" پاسخ "بله" داد جهادش استارت خورده و مثل اتومبیل که در لحظه ی استارت بیشترین انرژی را می سوزاند زندگی مشترک هم در ابتدا انرژی مازاد می خواهد .

3 حتی بین یک خواهر و بردار هم تفاوت های زیادی موجود می باشد

اگر سطحی نگر باشند قطعا می گویند "برو بابا می خواهیم خوش باشیم برای چی نقد کنیم هم دیگر روووو؟!"

 

 

 جدید:

 

 

 

 


دریافت

موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۶/۰۱/۰۹
کوثر متقی

نظرات  (۱۵)

فقط اون قسمت زیر 25 سالش غلطه 
من 27 سالم بود و واقعا فکر می کردم فقط برای من اینجوریه :(
آخخخخخ از اون عبارت یار دو روزه :(((((
پاسخ:
:(
:(
الخیر ما فی وقع! 
:)
انقدر شما متأهل ها از ازدواج و مشکلاتش میگید!
ما مجردا پشیمون میشیم از ازدواج کردن!

دیو دو سر نیست که ازدواج!
همه ی زندگی مشکلات داره
ازدواج هم به نوعی دیگه...
پاسخ:

اگه متاهل ها نیان مشکلات را بگن مشکلات حل میشه؟ 

این ها گفته میشه که راه کورکورانه انتخاب نشه ...خود گول زدنک که نیست !

ربطی به شنیدن مشکلات نداره ربط به مرد میدون بودن داره این همه آدم ازدواج می کنن با مشکلاتش هم آشنا هستن! خیلی هاشونم دوست نداشتن بشنون رفتن مواجه شدن و جا زدن چون خیال کردن فقط برای خودشون


وقتی عقیده تون اینه پس چرا  ازین که مشکلی طرح شده خوشتون نیمده؟

بله زندگی رنج هست ازدواج هم یه رنج مقدس هست فرقش اینه که اگر از اول آدم مراقب نباشه باید خیلی تاوان پس بده به نظر من بد ترین تاوانش اینه که یه نفر دیگه هم درگیر مشکلات ما خواهد بود



+ممنونم که نظرتون را فرمودید


الان با جمله آخر من مخالفی یعنی؟
من میگم هوش عاطفی و بلوغ اون خیلی به سن ربط نداره 
پاسخ:
نه راستش جمله واضح نبود زیاد یعنی این روزها خیلی از کامنت ها منظورشون را واضح بیان نمی کنن و انتظار میره لابد من متوجه بشم اما آخه من که ذهن بقیه را نمی دونه چی توش میگذره :(
نه ربطی نداره درست میگید موافقم
ای بابا ببخشید منظورم جمله اول کامنتم بود 
میگم زیر 25 غلطه چون هوش عاطفی و بلوغش خیلی به سن ارتباط نداره 




حالا که حرف از جمله آخر اومد هم بگم "زن و شوهر یار دو روزه هم نیستن مثل زن و شوهری من و اون"
پاسخ:
اختیار دارین من کلی گفتم 
نه ربطی نداره خیلی ها هستن کلا به یه سری بلوغ ها زود میرسن به یه سری دیر شاید هم اصلا نرسن




اگه زندگی خوب نباشه بهتر تموم بشه دین ما بن بست نداره بهتر از اینه که یه زوج بمونن و هر دو زجر بکشن
منظورم رو خوب نتونستم منتقل کنم
چون دلم خیلی پر بود از هیولا نشون دادن ازدواج برای دخترا (از جانب فامیل در عید دیدنی ها و دیگران)و این که میگن می خوای ازدواج کنی که چی بشه!
منظورم این بود که خانومای متأهل جلوه خوبی از ازدواج برای مجردها ارائه نمیدن
در صورتی که ازدواج راه کمال زن و مرد هست و تا دختر و پسر ازدواج نکنن ناقصن

منظورم این نبود که ما نخوایم مشکلات رو بشنویم یا راهکارش رو ندونیم.
 مشکلات همیشه هست در ازدواج هست در تجرد هم هست.
منظورم اینه که حواسمون به نوع تصویرسازی ای که از ازدواج برای مجردا انجام میدیم باشه

من خودم از افراد خیلی واقع گرا و کسانی که الان هم زندگی خوبی دارن شنیدم که دوران نامزدیشون یکی از بهترین دوران های زندگیشون بوده

امیدوارم این بار تونسته باشم با بیان ناقصم منظورم رو منتقل کنم



پاسخ:

به شخصه همیشه دوستانم را به ازدواج تشویق می کردم و تا وقتی ازدواج نشده بودن فقط خوبی هاشو می شمردم واسشون ولی بعد که ازدواج می کردن سختی ها را هم می گفتم که جا نخورن

آخر پست هم نوشتم :این پست برای نو عروس دامادهایی کار برد دارد  که... شاید بهتر بود اولش هم می نوشتم "لطفا مجردها نخونن"... دوست عزیز من نوشتم شیرینی مطلق نداره اما شما پست را با پیش زمینه ی ذهنی که از حرف دیگران داشتید خوندید ...اگه با دقت و بدون زمینه می خوندید اینو نمی نوشتید 


اخنیار دارین حق دارین موافقم نباید قبل از ازدواج مرتب بگن واسه چی ازدواج میخوای بکنی ...من یادمه حتی زمانی که ازدواج کرده بودم هم یه انسان نابخرد بهم گفت بی کار بودی ازدواج کردی!! :))

مردم حرف زیاد می زنند ...هدف منم فقط روشنگری بود مثلا این که همه اومدن به شما گفتن دوران عقد شیرین هست اگه شما یه ذره تلخی ببینی خواهی گفت پس برای منه فقط !! نه این جور نیست برای همه است جامعه آماریم بالاست گوش شنوا هستم برای خیلی ها و دور برم نو عروس زیاد بوده که میگم ...

۱۲ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۵۸ میثم علی زلفی
نظرتون راجع به عبارت ان مع العسر یسرا چیه؟
اینکه همراه هر سختی آسونی هست. آیا این تناقض نیست؟؟؟ مگر سختی و آسونی نقیض هم نیستند پس چطور معیت همیشگی دارند و همیشه با هم هستند. نمی گوید بعد العسر یسرا
می فرماید مع العسر

--- یک سوال دیگر:
منظورتان از اینکه در دوران عقد همدیگر را نقد کنید همان دوران نامزدی مصطلح بین مردم است یا دورانی که دیگر تصمیم به ازدواج قطعی گرفته اند تا زمان عروسی؟؟
پاسخ:
این عبارت : وقتی این نو عروس یا نو داماد با سختی در عین شیرینی مواجه شود یهو سنگ کوب می کند و فکر می کند که لابد فقط برای او این جوری است چون از همه فقط شنیده است که دوران عقد بسیار شیرین است و اگر اندکی اهل فکر نباشد خیال می کند شیرینی یعنی شیرین مطلق و تلخی با شیرینی در تناقض است .

یعنی همینی که شما بهش اشاره فرمودید یعنی باور به این که شیرینی مطلق وجود نداره 
اما خیلی از عروس داماد ها خیال می کنند که فقط باید شیرین باشه بدون تلخی


منظورم اون زمانی هست که دو طرف خطبه عقد دائم بینشون جاری شده  یه مراسم یا جشن هم گرفته شده-شاید هم نشده- اما هنوز زندگی زیر یه سقف ندارن تا زمانی که عروسی بشن به این دوره دوران عقد میگم من! 
۱۲ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۰۵ میثم علی زلفی
در مورد قسمت اول نظرم راجع به همان عبارتتان بود که آوردید! اتفاقا
خب اگر سختی با شیرینی همراه است. شیرینی خیلی زیاد هم با سختی خیلی زیاد باید همراه باشد.
اگر کسی بگوید دوران عقد شیرینی ندارد. یعنی سختی برایش نداشته! و اگر کسی بگوید بسیار شیرین بوده یعنی سختی زیادی داشته است.
بنابر این منافات ندارد که به کسی بگوئیم دوران عقد بسیار شیرین است. به شرط اینکه با سختی های خاص دوران عقد هم مواجه شود! و الا فلا.

می خواهم این نکته را بگویم که این مواردی که سختی و آسانی به هم پیچیده است. شاید بحث از شیرینی مطلق و سختی مطلق کردن بی مفهوم باشد. چون این مفاهیم شاید چیزی غیر از شیرینی مطلق یا تلخی مطلق باشند.
چون این موارد تلخی همراه شیرینی اند و یعنی یک مفهوم جدید! که مقایسه آن با شیرینی و تلخی درست نیست. اصلا
نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه!
--------------------------------------------
در مورد دوم هم باید بگم نقد کردن بی دلیل جز پاره کردن پرده های زناشویی فایده ای ندارد.
به طور کلی هر روشی که مبتنی بر ابراز عیب های آن هم به سبک مستقیم است نامطلوب به نظر می رسد.
آنچه تضمین کننده ی حیات جامعه و خانواده است حیاست و در زندگی و جامعه از تمامی مسائلی که منجر به پاره شدن پرده های حیا می شود باید دوری کرد.
بنده نمی گویم زن و شوهر همدیگر را به سمت تعالی حرکت ندهند بلکه طوری رفتار نکنند که حیای حیاطی مابین آنها از بین برود. نقد های مستقیم در بهترین حالت ناخواسته کدورت ایجاد می کند و در حالت های بدتر قطعا به مشاجره کشیده خواهد شد

تشکر از شما!
پاسخ:
خیلی قاطی شد ! ولی فکر کنم کلیتش را گرفتم ...این که شما می فرمایید تلخی همیشه با شیرینی میاد ولی این که میگید شیرینی زیاد با تلخی زیاد یعنی چی؟ من خودم عقیده ام به این هست که همیشه تلخی و شیرینی همراه هستن اما فکر نمی کردم که لزوما نسبت برابر داشته باشن ! مثلا همیشه در نوسانند ...حتی گاهی به 80 به 20 میرسن!
.........................................
نقد کردن بی دلیل که اسمش بهانه جویی هست! ...به گمانم نگاه شما اندکی صفر صد هست برای این قسمت 
نه مستقیم نه غیر مستقیم 
موافقم
آخه اگه نقدی رخ نده مسئله ها تبدیل میشن به مشکل بعد هی گره میخورن و گره می خورن تا عاقبت میشن یه کلاف سردرگم مسئله تا مسئله است باید حل بشه و این یه هنره =هنر حل مسئله نه پاک کردن صورت مسئله مثل خیلی از زوج ها که از اولش نگفتن و نگفتن بعد کار زندگی شون میرسه به جایی که نمی دونم چی شد که این طور شد!
به نظر من باید از اول از همون ب بسم الله همراه با ملاطفت یه جلسه نقد خیلی!دوستانه در برنامه ی زندگی گنجوند ...اون جوری هم یه نوع کدورت پیش میاد (که گفته نشه )

ممنون
۱۳ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۲۰ میثم علی زلفی
هر که او آگاه تر رخ زرد تر     هر که را رخ زرد تر پردردتر
------------------------------------------------------------------
وقتی یک روز را برای نقد گذاشتید معنیش اینه که در طول ماه دقت کن و عیب های من رو ببین تا بمن بگی!
این خیلی زندگی وحشتناکیه!
حال آنکه اگر موردی بود که حقیقتا آزار دهنده است باید گفته شود و نیازی هم نیست که یک ماه برای گفتنش صبر کرد. و البته گاهی باید یک سال برای گفتنش صبر کرد. این یعنی هنر گفتن!
از آنجا که قرار است عیوب را به هم هدیه بدهیم! برای هدیه دادن باید منتظر زمان مناسب بود.
و البته طبق روایات باید از اکثر عیوب چشم پوشی کرد و نیازی به اصلاح و حتی تذکر آن نیست! چرا که اکثر اینها حقیقتا عیب نیست بلکه اختلاف سلیقه و فرهنگ است!
----------------------------------------------------
به هر حال چیزی از ارزش های این پست کم نمی کند و همچنین فکر ارزشمند شما
پاسخ:
واقعا...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در دوران عقد فقط!نه کل زندگی مشترک (هرچند به نظرم وقتی تعداد نفرات یه خانواده بالا میره و بچه ها بزرگ میشن همچین جلساتی باشه خوبه که بچه ها و پدر و مادر درعین احترام نیاز ها و درخواست هاشون را مطرح کنند) آخه اگه از دو خانواده ای که قبلش از هم اصلا شناخت نداشتن با هم ازدواج بشن همین جوری خودجوش مسئله پیش خواهد آمد برای همین یه روز تو ماه میگم گذاشته بشه اما بعدش دیگه نه :)

برای دو نفری که میخوان تا آخر  عمر باهم زندگی کنن اگه واقعا این روحیه را داشته باشن که نادیده بگیرن و بعد هم بگذرن و فراموش کنن خوبه و اصلا یه حسن هستش و خوش به حالشون واقعا ... 

اما معمولا این جور نیست یعنی اگه چیزی گفته نمیشه به این معنی نیست که دیده نشده و... به قول یکی ازین مشاوره های تلویزیونی می گفت اگه پای درد دل قدیمی ها بشینید دل خونی دارن... 
من کلا تو زندگی حرف نزنم حس خفگی بهم دست میده  برای همین بقیه را به این راه میخونم :دی
یعنی مثلا بهشون میگم خب به جای این که بیای برای من بگی برو مسقیم به خود شخص بگو !

سپاس
سلام کاملا با این پست موافقم
عمده ی این اختلافات هم مقصر خانواده هان...
این پست برای مجرد ها هم عالیه که با پیش زمینه ازدواج کنن نه کورکورانه با تصور اینکه مشکلی نیست....
ما که هرچی تو فضای مجازی میبینیم یه تصویر کاملا اشتباه از زندگی مشترکه....
یه جوری اگزجره از عشق و عاشقی و دوست داشتن میگن وقتی آدم میاد وسط زندگی کلا سنگوب میکنه....
پاسخ:
سلام عزیزم سال نو مبارک باشه :)
شاید هم نپختگی بچه ها باعث میشه نتونن مدیریت کنن درست ...
نمی دونم چی بگم یه گروه افراد هستن- تعدادشون کم هم نیست- متاسفانه دوست دارن ندونن! نشنون!... 
بله متاسفانه نمی دونم چرا 
به نظر من بی عقلی مهم ترین دلیل این سبک رفتارشون هست این که فقط بیان بگن ما همش با هم عاشقانه ایم  و... خیلی خودخواهانه است یعنی تو اون لحظه فقط واسش مهم بوده که زندگیش خوشگل جلوه کنه
یا خواسته با این روش خودش را تبلیغ کنه غافل ازین که شاید لحظه ای بیاد تو ذهن  یه نفر که اگه زندگی خوب باید این مدلی باشه پس زندگی من اسمش جهنمه نه زندگی و... 

برای ملازمان حرم خانم شهید مالامیری به نظر من خیلی شخص عاقل و پخته ای اومد کنار همه ی خوشگلی های زندگیش و لحظه های قشنگی که تعریف کرد گفت ما هم معصوم نبودیم گاهی باهم مشکلی داشتیم میامدین فلان قسمت حرم می نشستیم و... 

آخه هر کاری بلد بودن میخواد دین داری و تبلیغ ش... هم اگه قدم تو راه میذارن و می خوان از زندگی شون بگن به اسم دین و اسلام باید بدونن چطور بگن...

اگر فهم صحیحی از ازدواج داشته باشیم و مراحل ازدواج را به صورت منطقی و با احساس مسئولیت، طی بکنیم، در این صورت، دوران عقد واقعاً شیرین ترین دوران زندگی هر دختر و پسری خواهد بود. در چنین شرایطی حتی تلخی ها و سختی های زندگی هم شیرین و گوارا می شود. ربطی هم به سن و سال آدم ها ندارد.
پاسخ:
رسیدن به فهم صحیح از ازدواج خودش خیلی مهم و سخت هست و حتی برای بعضی آدم ها دست نیافتنی بعد هم کافی یکی از دختر یا پسر یا والدینشون به این فهم نرسیده باشن او وقت از شیرینی این دوران در حد توانشون کم میکنن
ولی به نظر من به سن ربط داره چون فکر می کنم یه آدم تو سن سی سالگی به درصد پختگی بیشتری رسیده و به خاطر سنش کمتر به خودشون اجازه میدن که تو کارش دخالت کنن ! یا اجازه نمیده خودش که دخالت دریافت کنه
ولی اگه یه آدم خیلی پخته هم باشه اما به جای 30 سال ،20 سالش باشه تو کارش دخالت بیشتر میشه صرف سنش  برای همین کارش خیلی سخت تره باید خیلی خیلی بیشتر مراقب باشه که از  آسیب ها در امان بمونه

۲۰ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۴۷ همسر سید علی
سلام 
سال نو مبارک 
ایاد رجبیه هم مبارک :))
والا من خودم دوران عقد خیلی شیرینی نداشتم، بیشترش به استرس و شک و شبهه در انتخاب و تحمل طعنه و کنایه های مردم گذشت ... در کل روند زندگی مشترکمون اینطوری بوده که هرچی جلوتر رفتیم زندگی برامون شیرین تر و زیباتر شده ....
موافقم که خیلی از جوانان ما با دید درست و به جا وارد زندگی مشترک نمی شن و بعد می بینند واقعیت ازدواج چقدر با تصوراتشون متفاوت بوده، حالا یا جا میزنند یا تصمیم می گیرند واقع بین بشند
پاسخ:
سلام بر تو ای رفیق
آیا می دانید که دوستان مجازی هم دلی دارند که می تپد،تنگ میشود و حتی گاهی نگران می شود؟ خوبی؟
فکر کنم یه زوج سالم اونی هست که هرچی پیش میره رابطه شون قشنگ تر بشه یعنی اگه بر پایه عقل و دین انتخاب کرده باشن اون هایی که از عقد راضی هستن اکثرا بعدش را دوست ندارن چون یا مسئولیت پذیر نیستن یا همسرشون یه تیپ شخصیتی خاصی-یا اختلال شخصیتی- داشته که شروع زندگی مشترک بروز پیدا کرده و...
۲۱ فروردين ۹۶ ، ۰۶:۴۱ همسر سید علی
ای واااای من خیلی خیلی خیلی خیلی معذرت می خوام، شرمنده
والا دل خود ما هم برای شما و دوستهای مجازیم خیلی تنگولیده ، ولی لب تاپم رو قرض دادم به خواهرم، برای همین موندم بی لب تاپ ، نه می تونم بیام به وبلاگ سر بزنم ، پست بزارم و جواب نظرات رو بدم، نه می تونم به کارهای خودم برسم  :/
پاسخ:
دشمنت خیلی خیلی خیلی شرمنده:*
قصدم صرفا اظهار دل تنگی بود آخه اون دفه ها که نبودی اتفاقای خوبی نبود برای همین  :*
منکه ترجیح میدم هر تصور غلطی که از هر مرحله از ازدواج دارم (ولو تصورات خیلی شیرین) بهم بخوره، اما در عوض تو اون برهه از زندگیم بتونم سختی هاش رو مدیریت کنم. به نظرم اگه از قبل مشکلاتش رو بدونیم و با این پیش فرض بریم جلو، خیلی بهتره تا اینکه همه چی رو خیلی خوب و گل و بلبل بدونیم و وقتی وارد زندگی شدیم یهو میون سختی ها از هول بزنیم خراب کنیم! 
کلا تابع منطق بودن رو دوست دارم :)
+ البته به نظرم نباید سختی های ازدواج رو انقدری برای خودمون بزرگ کنیم که از محکم گرفتنِ زیادی زندگی عین ماهی از دستمون دربره. یه مرزی باید داشته باشه.
ممنونم از اینکه تجربه هاتون رو در اختیارمون میذارید :)
پاسخ:
اوهوم... به قولی شادی وقتی میاد که حقایق را بپذیریم نه این که بخوایم خودمون را گول بزنیم

اختیار داری عزیزم ممنون که خوندید
۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۱۲ مردی بنام شقایق ...
سلام

خیلی از مواردی که میخواستم عرض کنم رو سایر دوستان فرمودن

اما در کل حس میکنم بیشتر خانومانه بود نظرا

ما یه ذره مردونه اش رو عرض کنیم و رفع زحمت


برای خود بنده با وجود اینکه تجربه ام نسبت به هم سن ها بیشتر بود دوران عقد دوران لذتبخشی شاید نبود و دلیل عمده اش هم مشکلاتی بود که بیرون خونواده باهاش درگیر بودم مثه موارد مالی  اینها

اما بیشتر دوران عقد خود بنده سعی ام بر شناخت بیشتر و همگرا شدن بود.
دو نفر با دوتا تفکر و جو و محیط و وراثت و تحصیلات و نگرش و... متفاوت قراره بیان با هم بشن شریک اونم تو مهم ترین چیز ینی زندگی!

خب نیاز مند یه سری پیش نیازها و الزامات و مهارت هاست که ما سعی در همون داشتیم بعلاوه هماهنگ کردن خانواده ها و مشخص کردن قوانین دو تا خونواده به علاوه تدوین قوانین خونواده ی جدیدی که شکل گرفته!

این قواعد تا آخر زندگی همراه افراده و درواقع همونی که شما فرمودید بشینید همدیگه رو نقد کنید یا اینکه درباره اون چیزایی که میخواید همسرتون داشته باشه صحبت کنید و خط مشی زندگیتون رو بنویسید و روش بحث کنید همینه!


+
اصولا معتقدم به ازدواج نباید به چشم شیرینی نگاه کرد خصوصا برای آقایون
چون اگر با نگرش درست و برای پذیرش مشکلات و حلشون وارد زندگی نشیم به شدت میگرخیم!

متاسفانه زندگی مشترک تو ذهن بسیاری از عزیزان مجرد سریالیه!
ینی چیزی که تصورش رو میکنن همون چیزیه که تو سریالاس!

ولی خدا شاهده بعد شیش هفت سال زندگی مشترک اعلام میکنم که هیچ روز زندگیم مثه این سریالای مسخره ی تلویزیونی نبود!هر روز یه چالش و مشکل بزرگ و البته شیرینی حل اون مشکل و بهبود زندگی پله پله


خلاصه اینکه فرمایشاتتون کاملا متین البت بنظرم بازم مثبت نوشته بودین :)
منفی تره حتی ^_^
پاسخ:
سلام
اختیار دارین

خیلی ممنون بابت نکات تکمیلی
بله من از حرف زدن خیلی خیر! دیدم این قدری که جلسه های نقد فاصله اش هر چی پیش رفت طولانی تر شد
خیلی وقت ها آدم ها حوصله ی شروع یه بحث را ندارن واسه همین خیلی از نقد استقبال نمی کنند غافل از این که هرچی پیش بره کار سختر میشه

بازم ممنون
سلام دوستم 
آفرین دوباره گذاشتی 
یادم باشه حتما یه لینک از صحبتهای حاج آقا پناهیان رو که دیشب شنیدم بذارم برای این پستت
اگه نگذاشتم حتما بهم یادآوری کن لطفا
پاسخ:
سلام ستاره جان
یه فیلم دو دقیقه ای بهش اضافه کردم آخه که یکی از توصیه هاش به نقد کردن طرفین از هم بود و...
ممنونم
قول نمیدم یادم میره یهو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">